Weet je wat het jouw zou opleveren om het verlies van een dierbare te helen door nu de vele gedachten, gevoelens en emoties toe te laten? Dan voel jij je lichter, blijer en gelukkiger. Je kan weer optimaal van het leven genieten en van een grote tegenslag krachtiger worden door je bloot te geven en je emoties te tonen!

Wat doet rouwen allemaal met je leven?

Het kan zijn dat je:

  • vastloopt op je werk en ook thuis.
    Een soort robotgevoel hebt. Alsof je middenin een ratrace bevindt. Levenslust en levensvreugde ervaar je niet meer.
  • lijdt aan slapeloosheid door vermoeidheid (klinkt raar, maar dit gebeurt vaker dan je denkt!).
    Of: je slaapt wel en toch voel jij je in de ochtend futloos.
  • woede-uitbarstingen krijgt die grote gevolgen hebben (ruzies, verbreken van relaties etc.).
    De emoties gieren door je lijf en je weet niet hoe hiermee om te gaan
  • ervaart dat je relaties met anderen uit je sociale omgeving stroef verlopen.
    Met je verdriet en pijn andere mensen wegjaagt, waardoor je in een sociaal isolement terechtkomt.
  • onbegrepen voelt.
    Je hebt het alleen zijn gevoel.
Transformatiecoach lichter leven

Quote Jennifer Ronoreso:

Rouwen is eigenlijk een natuurlijk proces van loslaten.
Hierin is te vinden: jouw innerlijke transformatie, je innerlijke kracht, jouw genezing en heling van binnenuit, je persoonlijke groei en bloei.

Het helingsproces begint bij jezelf.

Natuurlijke heling en genezing kan plaatsvinden als je bewust wordt van de stroming van gedachten, gevoelens en emoties. De gedachten waarnemen en die te vervangen door positieve. En ook al stop je ze weg, ze zijn er wel.

Het daadwerkelijk voelen: gevoelens en emoties te benoemen en toe te laten. Toelaten is niks anders dan accepteren.

Het is een enorme drukte in je hoofd. En soms kan je het moeilijk over je lippen krijgen wat er door je heen gaat als je zeer extreme stressvolle negatieve gebeurtenissen meemaakt zoals verlies (overlijden, scheiding, ontslag). Zo nu en dan heb je een stevige brok in je keel dat je in het uitspreken van wat je voelt wordt belemmerd.

Schrijven is een geweldig alternatief

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat het uiten van je diepste pijnlijke gevoelens tijdens nare perioden je stressniveau vermindert. Het verwoorden van je emoties helpt bij de verwerking van een donkere levenservaring.

Schrijven is helend en een bevrijdend instrument

Hoe kan jij je blootgeven? Hoe kan jij je kwetsbaarheid tonen? Hoe kan jij rust creëren in je hoofd? Hoe kan je al die heftige gevoelens dat verlies met zich meebrengt zoals verdriet, boosheid, teleurstelling etc.?

Schrijven is een geweldig alternatief om onplezierige gedachten, gevoelens en emoties te uiten. Schrijvend onder woorden brengen wat je écht denkt en voelt. Door te schrijven ervaar ik frequent een innerlijke vrijheid. Een soort last dat van mij afvalt. De druk gaat van de ketel.

Hoe zou het zijn als je weer ten volle van het leven kunt genieten? En jij je goed voelt en lekker in je vel zit?

Dit RouwRoute Dagboek dat ik voor jou heb gemaakt, is een ondersteunende hand bij grote verlieservaringen zoals overlijden, relatiebreuk. Het is een handvat om inzicht te krijgen in je gedachten, gevoelens en emoties. En die ook te onderzoeken.

Stap voor stap kom je terug in je lijf, voel je sterker en krachtiger worden, je krijgt helderheid om de volgende stap te nemen die je nodig hebt om verder te gaan met je leven. Je creëert jouw gewenste leven die bij je past.

SCHRIJF JE VRIJ

Wanneer het een grote chaos is in je hoofd en de helderheid is ver te zoeken. En wanneer het uiten van je gevoelens en emoties een te grote stap voor je is. Schrijf ze op. Papier is geduldig, heeft geen oordelen en is altijd ontvankelijk voor alles wat jij kwijt wilt.

Download het RouwRoute Dagboek hieronder.

Je neemt even de tijd om stil te worden en naar binnen te gaan. En om contact te maken met je gevoelens met nieuwsgierigheid, zonder oordeel en zonder reactie.

Breng je emoties in beweging door het aandacht te geven voor een gebalanceerd lichter leven.

Je gegevens zijn veilig bij mij, ik zal ze niet delen met anderen. Ik ga zorgvuldig om met je gegevens.*